Na zdravé vlně oříšků

Milujete oříšky nebo semínka? Ať už dáváte přednost lískovým, vlašským, kešu nebo burákům a mlsáte je navíc bez přidané soli, rozhodně pro své tělo neděláte nic špatného. Věřte nebo ne, ale je tomu právě naopak. Pojďte se podívat, co všechno dokáže pravidelná konzumace oříšků a semínek.

mix ořechů

Snad v každé publikaci o zdravé výživě na vás ořechy a semínka jistě vyskočí. Věděli jste, že zdravý člověk by měl denně zkonzumovat alespoň jednu hrst ořechů nebo semínek? Mají skvělou chuť, minimum tuku a přitom obsahují spoustu prospěšných a potřebných živin pro lidský organismus.

 

Proč jsou vlastně semínka nebo oříšky v našem jídelníčku nepostradatelné?

Nejenom že jsou moc dobré, ale mají pozitivní vliv i na naše tělo. Jejich pravidelná konzumace prokazatelně zamezuje vznik různých metabolických chorob. Navíc obsahují spoustu kvalitních bílkovin, tuků nebo dokonce vitamínů. V celkovém výčtu je potřeba připomenou i všechny esenciální aminokyseliny. Často je tak můžeme najít ve spojitosti s léčbou některých mozkových onemocnění. Ořechy nebo semena obsahují taky nemalé množství zinku, ten je důležitý po podporu imunity organismu, zdravé nehty, vlasy a pleť.

 

Jejich konzumace začíná už v kuchyni

Nejlepší službu svému tělu prokážete, pokud je budete konzumovat jen tak syrové. V syrovém stavu totiž obsahují největší množství tělu prospěšných látek. Ořechy nebo semínka jsou zdravější alternativou smažených chipsů a sladkostí. Dobře se budou vyjímat ve sladké i slané kuchyni. Do kaše, pudinků, zmrzlin nebo salátu a masu. Zkrátka jejich použití v kuchyni je velmi variabilní.

dýňová semínka

Opomenout nesmíme ani chia, slunečnicová, lněná nebo dýňová semínka. Ty můžete nechat naklíčit a přidat je do salátů nebo pomazánek, které ozvláštní svou chutí. Věděli jste přitom, že naklíčené potraviny mají až dvojnásobný počet živin?