Chia semínka plná síly

Již před dávnými časy se používala tato semínka jako určitý posilovač energie, není ani divu, že byla také běžnou stravou pro bojovníky, kteří museli pochodovat dlouhé dny cestou necestou. V podstatě se nemusí nijak více upravovat a konzumovat se dají klidně nedrcená. Překvapí tím, že když je vložíme do tekutiny, tak v podstatě zvětší svůj objem, je to velmi jednoduché, protože jejich nabobtnání má svůj podstatný význam. Nicméně se v dnešní době řadí k superpotravinám, protože skutečně obsahují velké množství minerálních látek, vitamínů a omega-3 nenasycené mastné kyseliny. Sice dodávají tělu určitou energii, ale také chia semínka účinky vykazují při hubnutí nebo dokonce jsou skvělou prevencí.

chia semínka

Diabetici se nemusí stranit konzumaci

Vzhledem k tomu, že diabetici si musí dávat pozor na to, jak se stravují, tak musí pečlivě vybírat z nabízených surovin. Velkou výhodou chia semínek je jejich nutriční hodnota a dokonce je v nich i asi tak o deset procent antioxidantů více, než je v samotných borůvkách. Obsahují celkem dost vlákniny a tím jsou velmi zajímavé. Jen 2 polévkové lžíce mají hodnotu zhruba 7 g vlákniny, což se dá přirovnat jedné třetině denní dávky. Pokud si navýšíme vlákninu, tak na druhou stranu se tím může ovlivnit vysoký cholesterol, ale i krevní tlak, také právě ovlivnit hladinu cukru v krvi, což je velmi dobrá zpráva pro lidi, kteří jsou nemocní cukrovkou.

chia_dessert

Co s nimi ale dělat?

To není složité, mohou se sice chroupat syrová, ale také mohou být součástí různých dezertů, pudinků, konzumují se s cereáliemi, přidávají se do smoothie nápojů nebo jiných drinků. A dokonce mohou být i součástí pečení, kdy se přidají jednoduše do těsta, dokonce i do chleba. Možností je rozhodně dost a nijak nevadí, když se například rozemelou společně s dalšími semínky a poté se z nich upečou skvělé krekry. Tím jsou ideální pochoutkou pro ty, kteří se rozhodli bojovat s nadváhou, a to díky tomu, že v podstatě snižují chuť k jídlu.