Jak mám začít podnikat?

Snad každý již ve své práci zažil pocit, že nic nestíhá. Ubíráte se tedy cestou pracovních víkendů, které vám ale nikdo nezaplatí. Řekli jste si už: „A dost! Chci být pán svého času i svých příjmů!“ Věnujte čas do vlastního podnikání!
větší úspory
 
1.Sepište si vlastní silné stránky, které vás zároveň i baví. To je totiž nejlepší základ pro to, najít svůj podnikatelský nápad. Nezbytným základem jsou úvahy o hledání správného směru. Ponořte se do své minulosti i budoucnosti, popište své touhy a inspiraci a uvědomte si Kdo jste? Jaké jsou vaše zájmy? Co v práci milujete a co nenávidíte? Rádi píšete? Organizujete? Fotíte? Tvoříte? Mluvíte?
2.Nápad, v čem podnikat, musí i nezbytně vycházet z toho, jak velký vstupní kapitál pro své podnikání máte.
Rádi byste začali podnikat, ale můžete poskytnout maximálně pár desítek tisíc?
Pak se pravděpodobně uberete spíše cestou nejrůznějších poradenských činností, u kterých vám postačí vlastní počítač a telefon. Vynaložit finanční prostředky budou potřeba „pouze“ pro vlastní zviditelnění – reklama.
Jaké mohou být konkrétní poradenské činnosti? Bankovní poradenství, lektor doučování žáků v odpoledních hodinách, osobní výživový poradce, zprostředkovatel vhodného zaměstnání pro nezaměstnané, módní poradce, bloger apod.
Můžete poskytnout větší objem peněz – až stovky tisíc?
Pak jsou Vaše možnosti daleko širší. Začněte například jako provozovatel franšízy s fast foodem. Máte-li navíc možnost pronájmu malého obchůdku, prodávejte to, co je Vám nejbližší a v čem se skutečně vyznáte.
3.Má váš podnikatelský záměr šanci uchytit se? K tomu je nutné vysledovat, kdo je vaší konkurencí. Zdravá konkurence je v podnikání velmi důležitá, protože udržuje vysokou kvalitu poskytovaných služeb/produktů a zároveň žene podnikatelé neustále kupředu. Se správným popsáním své konkurence přichází i další mezník strategie podnikání, kterou je určení správné ceny produktu.
nápoj k pc

Nezapomeňte ještě na tyto tři úvahy:

·         Existuje pro mou nabídku i poptávka? Zkuste vytvořit na malém vzorku lidí „výzkum trhu“ a zeptejte se svého okolí, zda by váš produkt kupovali.
·         Převyšuje kýžený zisk vložené náklady? Je za vaším podnikatelským záměrem dostatek peněz, aby vám stálo za to věnovat tomu tolik času a energie?
·         Konkurence musí existovat, ale nesmí jí být mnoho. Chcete prodávat párek v rohlíku, ale žijete v centru velkého města, kde je fast food na každém rohu? Pak to asi nebude nejlepší podnikatelský nápad.
Napadl Vás nyní alespoň jeden reálný podnikatelský záměr ušitý vám přímo na míru? Zajděte si ještě dnes vyřídit potřebné náležitosti na živnostenský úřad. A kdo ví, třeba již za půl roku z vás bude milionář. Nebo alespoň spokojený OSVČ, který je pánem svého času a víkendy tráví s rodinou, nikoli v práci.